Turizam može pomoći unapređenju kvalitete života

Quality-of-Life-logo

Šireći vidike i spoznaje, globalizacija se može gledati kao pozitivna stvar. Treba uzeti u obzir da u godišnjim međunarodnim kretanjima broj turista prelazi jednu milijardu. Ovakav porast turističke potražnje se može iskoristiti na način da naš proizvod učini dostupnim onima kojima inače ne bi bio. Vrednovanje vlastitog tradicijskog nasljeđa pomaže da svoju kulturu, ponašanje, baštinu i okruženje sagledamo u kontekstu sagledavanja jednake razine vrijednosti i drugih kultura i zajednica. Ovime se težište s određene percepcije mijenja i pozitivno transformira, što je napredak samo po sebi, a i dobar smjer razvoja turizma određene destinacije. Ujedno se i gostima daje poruka o tome što se smatra prihvatljivim, a što neprihvatljivim u kraju u koji dolaze.

Što čini kvalitetu života? Kriteriji su izrazito subjektivni. Općenito govoreći, blagostanje, dakle zdravlje, materijalna situiranost, sigurnost, obrazovanje, stabilan emocionalni i obiteljski život. Pitanje je to kojim se bave filozofija, religija, politika, medicina i ekonomija. Kvaliteta života putem turizma podiže se s obje strane. Posjetitelj upoznaje nove krajeve ili se vraća krajevima koji su ga već jednom oduševili, domaćin upoznaje nove kulture i načine razmišljanja.

Turisti donose i nove trendove i pomažu u pozitivnim promjenama. Novi turisti neće htjeti samo pasivni odmor i opuštanje, oni će biti ekološki osviješteni, više paziti na potrošnju, osjetljivi su na sigurnost mjesta u koje dolaze, povećavaju se putovanja samaca, turisti su obrazovaniji nego ikad, putovanja su kraća ali češća i lakše su dostupna različita odredišta zbog pojave low cost aviokompanija. Uskoro će nove generacije postati glavni potrošači u turizmu, putovat će u sva doba godine, težit će slobodi kretanja neopterećen stvarima koje će unajmljivati po potrebi, željet će izravan kontakt s ponuđačem usluga, te izbjegavati posrednika, a traženjem dodatne vrijednosti i inovativnih ponuda neće se zadovoljiti ničim slabijim od izvrsnosti, što je prilika receptivnim krajevima da se kontinuirano usavršavaju, educiraju i budu u trendu.