Kvalitetno bavljenje turizmom

iso_9001_2008_essentials_quality_management_system-e1424984371708

Turizam je izrazito dinamičan i kompleksan sustav koji u sebi sadrži veliki broj što međusobno različitih, što srodnih i povezanih djelatnosti. Atraktivnost destinacije najčešći je razlog dolaska gostiju. Međutim, tu priča ne završava. Da bi se institucije, poduzetnici i privatnici kvalitetno bavili turizmom, moraju ulagati u kontinuirano učenje i usklađenost s modernim trendovima. Zbog neposrednog kontakta s primateljima usluga, turizam nije moguće automatizirati te pruža mogućnost znatnog zapošljavanja.

Turističke organizacije već dugi niz godina u svojoj djelatnosti imaju organizaciju edukativnih seminara i radionica koje za cilj imaju postizanje konkurentne ponude svih relevantnih sudionika turističke ponude, počevši od privatnih iznajmljivača smještaja, popratnih sadržaja, vlasnika ugostiteljskih objekata, vlasnika obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava koja u svojoj ponudi imaju i organizirane posjete, te turističkih radnika iz svih ostalih segmenata, poput turističkih vodiča, djelatnika agencija, radnika turističkih zajednica i ostalih predstavnika turističkoga sektora.

Pored edukacije, ozbiljno bavljenje turizmom obuhvaća i istraživanje tržišta. Još uvijek je vodeći interes za stari način uživanja u odmoru, a to je odmor sunca i mora, te organizirane ture. Prema dobnim skupinama, razlikuju se želje mlađih, koji se odlučuju za kraće odmore i starijih, koji na odmorima žele ostajati duže, ali ne preferiraju urbana središta već se češće odlučuju za ruralni turizam. Već na osnovu ovih pokazatelja moguće je kvalitetno bavljenje turizmom, koje je strateški isplanirano i u čije se ciljeve kontinuirano ulaže.

Globalizacijom i informatizacijom turizam kao veliki svjetski sustav evoluirao je, izmijenio se i stao pred nove izazove gdje je potrebno kvalitetno i pravodobno pratiti trendove potražnje. Turističke niše sada su usko specijalizirane, pa nalazimo i zanimljive oblike turizma poput zdravstvenog, kulturnog, kongresnog, religijskog, pustolovnog, ekoturizma (odgovornog turizma), enogastronomskog, lovnog i ribolovnog, primorskog, planinskog, welness-turizma, ruralnog, urbanog itd., a svaki od njih dijeli se na dodatne podvrste. Pred turističkim stratezima veliki je izazov usklađivanja svih pojedinih oblika turističke ponude i potražnje na zadovoljstvo svih uključenih strana.